IZVĒLNE
Raksti

POP3 vai IMAP?

Ikdienā regulāri saskaramies ar klientu jautājumiem, kas saistīti ar e-pasta lietošanu un atšķirību starp POP3 un IMAP e-pasta protokoliem. Piemēram: Kāpēc mānā Outlook programmā un SigmaNet Webmail ir atšķirīgs e-pastu saturs? Kāpēc man pazūd e-pasti no SigmaNet Webmail? Kuru e-pasta protokolu labāk izvēlēties? un tml.

Šajā rakstā mēģināsim rast atbildes uz šiem jautājumiem, jo tie savā starpā ir saistīti.

E-pastu pārlūkošanas tehniskā puse

E-pasta pakalpojums nav iedomājam bez servera, kur pienāk vēstules. Tās pienāk e-pasta kastītes Inbox mapē. Lai tās tiktu nolasītas ir divi ienākošo e-pastu protokola veidi - IMAP (Internet Message Access Protocol) un POP3 (Post Office Protocol version 3).

Lielākoties visi e-pasta pakalpojuma sniedzēji nodrošina e-pasta piekļuvi caur interneta mājaslapu (SigmaNet Webmail gadījumā www.sigmanet.lv). Šāda piekļuve tiek nodrošināta ar IMAP protokola starpniecību, kur pēc veiksmīgas autorizācijas klients piekļūst savam e-pasta saturam un mapēm. Strādājot caur interneta vietni, visas ienākošas vēstules tiek glabātas Inbox mapē, nosūtītās vēstules Sent mapē utt. Visas darbības, kuras tiek veiktas un visas vēstules, kuras tiek saņemtas un nosūtītas, saglabājas serverī.

Tas pats notiek arī IMAP protokola gadījumā, kad piekļuvei pie e-pasta tiek izmantota cita programmatūra kā Outlook, Mozilla Thunderbird, Macmail datorprogrammas vai iPhone, Android un citi viedtālruņi. Šīs programmas izmantojot IMAP protokolu, nolasa serverī saturošo informāciju un, tāpat kā, caur mājaslapu strādājot, visas veiktās darbības saglabā serverī.

POP3 protokols darbojas savādāk, jo tas lejupielādē no servera Inbox mapē esošo saturu uz klienta datora un vairumā gadījumu bez kopijas saglabāšanas uz servera. Tas nozīmē, ka no servera visa informācija tiek lejupielādēta, neko neatstājot.

Tātad, izmantojot POP3 protokolu e-pasta programmā, Outlook, Mozilla Thunderbird vai citā, visi nosūtītie e-pasti, veiktās izmaiņas glabājas tikai klienta datorā.

Atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem:

1. Kāpēc mānā Outlook programmā un SigmaNet Webmail ir atšķirīgs e-pastu saturs?

E-pasts pasta programmā ir uzstādīts POP3 protokolā, kas saturu lejupielādē datorā un, iespējams, kopiju nesaglabā. Lai to izlabotu, ir vēlams pāriet uz IMAP protokolu.

2. Kāpēc man pazūd e-pasti no SigmaNet Webmail?

E-pasti no SigmaNet Webmail var pazust divos gadījumos. Pirmais, kāds to dzēš, vai otrs, ka e-pasts iestatīts pasta programmā (Outlook, Mozilla Thunderbird vai citā) kā POP3 protokols, kas lejupielādē saturu un kopiju neatstāj.

Risinājumi ir divi. Pirmais, ka pasta programmā jāatzīmē, ka ienākošā e-pasta satura kopija ir jāatstāj uz servera, vai otrs, ka e-pasts tiek pārlikts uz IMAP protokolu.

3. Kuru e-pasta protokolu man labāk izvēlēties?

Šī jautājuma atbilde ir atkarīga no paša klienta vēlmēm. Mūsdienās ir tendence nepārtraukti būt sasniedzamam un tādēļ ir vēlme e-pastus lasīt vairākās ierīcēs vienlaikus. Šādos gadījumos iesakām izmantot IMAP protokolu visās ierīcēs, kurās ir iestatīts e-pasts, jo tādā veidā visās ierīcēs būs pieejams identisks e-pasta saturs.

Kādu piekļuvi e-pastam nodrošina SigmaNet?

SigmaNet saviem klientiem nodrošina Webmail iespēgšanās iespēju e-pastam www.sigmanet.lv , kā arī gan POP3 un IMAP protokola savienojumu e-pastu saņemšanai. Lai iestatītu e-pastu kādā no pasta programmām iesakām izmantot instrukcijas, kuras pieejamas mūsu mājaslapā https://www.sigmanet.lv/klientiem vai sazināties ar klientu apkalpošanas grupu.

Ja ir jautājumi, priecāsimies Jums palīdzēt!


Zvaniet SigmaNet klientu apkalpošanas grupai pa tālruni 67211241 vai rakstiet uz info@sigmanet.lv

SigmaNet izmanto divu veidu sīkdatnes:
  1. Sīkdatnes, kas nodrošina Jūsu pieprasīto pakalpojumu darbību.
  2. Sīkdatnes, kas SigmaNet sniedz informāciju par interneta vietnes www.sigmanet.lv apmeklējumu.
Lai uzzinātu vairāk, aicinām iepazīties SigmaNet sīkdatņu politiku.
×
SigmaNet